Ordning och reda

amsystemJag har alltid varit lite av en perfektionist. Jag tycker om när det är rent och fräscht omkring mig och jag tycker också om när var sak har sin plats och när det är ordning och reda så att man enkelt kan ta fram eller använda det man behöver. Det här har jag förstås överfört i mitt företag, till exempel i form av att vårt ”lager” (där vi förvarar rengöringsprodukter) är väldigt väl organiserat. Det spar tid och det spar utrymme. Man behöver inte leta efter saker eftersom det är lätt att hitta även om man inte vet var det man letar efter står.

Det här med ordning och reda gäller också de administrativa delarna av företaget. Jag tycker om att ha stenkoll och att enkelt kunna skapa mig en överblick över saker och ting. Därför använder vi oss av ett ledningssystem från AM System som på ett smidigt sätt samlar ärenden och dokument. Det handlar till exempel om löner, rapporter, policys, dokument för ledighetsansökan och sådant.

Det finns också en avdelning för underhåll som gör det enkelt att få en överblick över företagets underhåll, till exempel för våra skurmaskiner som vi använder när vi städar i större lokaler som butiker och kontor. Dessa måste regelbundet ses över, ungefär som när man besiktar en bil. Att stå med skägget i brevlådan och inse att maskinen inte har kontrollerats på ett tag och nu gått sönder gör att vi förlorar tid och pengar.

Så det gäller att hela tiden leta efter smarta lösningar som skapar ordning och reda så att man slipper krångel och istället kan lägga tiden på sådant som är viktigt och roligt. Man ska inte göra det svårare än det behöver vara!

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *